2020. április 15., szerda

Elizabeth Lim - Fénytörések



Eredeti cím: Reflections
Író: Elizabeth Lim
Kiadó: Manó Könyvek Kiadó
Kiadás éve: 2020.
Oldalszám: 432 oldal
Sorozat: Sorsfordító történetek 

Cselekmény: 5/4
Terjedelem: 5/4
Szereplők: 5/4,5
(Borító: 5/5)


Nagyon szeretem azokat a történeteket, amik mesét dolgoznak fel modern ruhába bújtatva, vagy pedig a Fénytörésekhez hasonló regényeket, amelyek a mi lett volna, ha másképp történik a mese vonalat követik. Nem véletlenül rohantam a könyvesboltba ezért a könyvért.
Összességében tetszett a könyv, remek volt az Alvilág felépítése, viszont mellette sokszor azt éreztem, hogy ez a több, mint 400 oldal nagyon sok, egy-egy pontban azt éreztem, hogy sajnos egyhelyben toporgunk. Nem mindig volt pörgős, ami akkor nem baj, ha éppen olyan történésnél tartunk, ami nem kívánja a gyors cselekményt, de valahogy itt legtöbbször ez a lassúság nem igazán nyerte el a tetszésemet. Így egy picit soknak találtam a regény terjedelmét.
A történet felvetése érdekes volt, ami a borítón is olvasható: Mi lett volna, ha Mulan a szerelme után meg az alvilágba? Szerintem az alap ötlet jó, tetszett tényleg. Maga a világ felépítés, a történések és a helyszínek is fantasztikusan meg voltak írva és jelenítve. Egy-két pont volt, ahol elbizonytalanodtam, hogy pontosan hogy is kellene elképzelni, de ezek főként ott voltak számomra problémák, ahol picit "ellaposodott" a sztori. A néhány negatív meglátásom ellenére, akik szeretik a mesefeldolgozásokat, azoknak bátran ajánlom (főleg, ha valakinek az eredeti Mulan mese esetleg még a kedvence is), nem nyúlhat mellé véleményem szerint. Nagyon tetszett, hogy belekerült a kínai mitológia is, nagyon részletesen megjelentek bizonyos alakok benne (Meng Pó, Yama király).
A szereplőket kedveltem, Mulan és Shang természetesen a két kedvencem, de ha választanom kellene kettőjük közül akkor Mulant talán egy picivel jobban kedvelem (mégis csak ő a főszereplő, nem? :D). Mushuból és a katonákból keveset kaptunk, így ők semlegesek maradtak. Meng Pó viszonylag nagy ívet írt le a szememben, de a regényt kiolvasva végülis őt is megkedveltem. Yama király is egy zseniális szereplő, bár őt már az elején megkedveltem, ahogy megjelent a történetben. Meglepően tetszett a jellemzése és a viselkedése az Alvilág királyaként. Bevallom egészen másra számítottam. Így nagyon pozitív csalódás volt a karaktere. A szellemek sokfélesége is tükrözi, hogy az írónő szerintem nagyon tehetséges és rengeteg kutatómunkát végzett, ami szerintem semmiképp sem elhanyagolható, sőt szerintem kifejezetten értékelendő dolog.
A borító szerintem a könyv hangulatát tükrözi a piros-vöröses és fekete árnyalatok nyilvánvalóan az Alvilágot mutatják, de mellette egy letisztult borító, se túl sok, se túl kevés. Pont jó. Nekem tetszik. Az pedig csak hab a tortán, hogy a lapok szélei is pirosak, amikor megláttam a könyvesboltban nagyon megörültem neki, egy kis extra, de valahogy még inkább megfogott a könyv külseje ezzel. 
Nagyon szeretnék a könyvre 5 pontot/csillagot adni, de sajnos jó szívvel nem tudok. Az indokom az, amit fentebb is leírtam, hogy többször is éreztem, hogy pangás van a történetben, nehezen tudok átlendülni rajta, pedig nagyon szerettem volna. Így kezdésnek Mulan Mi lett volna ha-történetére 4,5 pontot/csillagot tudok adni.
Kíváncsian várom a következő rész érkezését, ami a Jégvarázst dolgozza fel új köntösben a Sorsfordító történetek sorozat további tagjaként.... 


Addig is vigyázzatok magatokra! És olvassatok sokat! :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése