2020. április 20., hétfő

Stephen King - Agykontroll


Eredeti cím: End of Watch
Író: Stephen King 
Kiadó: Európa Könyvkiadó
Kiadás éve: 2016
Oldalszám: 410 oldal 
Sorozat: Bill Hodges 3. 

Cselekmény: 5/5
Terjedelem: 5/5
Szereplők: 5/5
(Borító: 5/3)

Teljes mértékben ki merem jelenteni, hogy a sorozat legjobb része volt. Sőt az egész sorozat nagy kedvencem lett, bár az első részt sokkal régebben olvastam, évekkel ezelőtt, de még mindig emlékszem rá (!) illetve azt éreztem, hogy a második rész még rátett egy lapáttal, ez az utolsó rész pedig fenomenálisra sikerült. 
Először picit a könyv külsejéről. Nagyon szeretem a keményborítós kiadásokat, hiszen sokkal tartósabbak, bár tény, hogy féltéglák is egyben. Viszont a három borító közül ez az, amelyik kevésbé tetszett, sőt kifejezetten taszított, de szerencsére ezt a történet abszolút kompenzálta. Megint megtanultam, hogy ne ítélj külsőre (főleg ne borítóra :D). 
A történet nagyon tetszett, bár nem rajongok az ilyen nyomozós dolgokért, de ebben a részben ez egyáltalán nem zavart, sőt kifejezetten vártam az újabb és újabb fejezeteket. A szereplők közül Holly és Hodges azok, akik vitték a prímet. Holly a maga kis bohóságával, alapvetően a viselkedésével is egy színfolt volt a történetben. A már megszokott gárdával állt fel a történet, és ez egyfajta folytonosságot és jó érzést kölcsönzött számomra. 
Szerintem a történet viszonylag gördülékeny volt, valószínűleg köszönhető annak is, hogy ez a sorozat befejező harmadik része, mert Kingnél ez számomra annyira nem megszokott, hogy ennyire hamar kezdődnek a történések. De ez sem rontott a színvonalán, sőt. A feszültséget hosszú oldalakig képes volt tartani a történet. 
Brady, akit már az első részből jól ismertünk, most sem volt (ahogy korábban sem) kispályás bűnöző. Nagyon tetszett, hogy rengeteg kutatás áll a könyv mögött (programozás, mi egyebek, amikhez én sem értek :D), és nagyon hitelesen kaptuk meg ezt a szálat a történetben. Nagyon durva volt számomra, hogy egy ember mennyire képes elborulni agyban, és mennyire nem érdekli semmi. 
A könyv végére érve, az egyik szemem sírt, a másik nevetett. Szomorú voltam, hogy eddig tartott a történet, hogy nincs következő rész. Viszont boldog vagyok, hogy jó érzéssel tehettem le az utolsó részt, hogy érdemes volt végigolvasni, és nem lett csalódás a vége. Jó néhány  sorozatnál előfordul, hogy nem ütik meg az elsőt követő részek az indító kötet szintjét. Szerencsére itt fokozatosan egyre jobb és jobb volt a történet.
Nagyon nagy élmény volt számomra a sorozat, de főleg az Agykontroll. Biztosan nem egyszer olvasós könyvvé / sorozattá lépett elő. A kedvencek közé kerülés mellett. Csak ajánlani tudom azoknak, akik szeretik a nyomozós, thriller, horror és krimi társítást. Zseniális! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése