2020. április 16., csütörtök

Stephen King - Emelkedés


Eredeti cím: Elevation
Író: Stephen King 
Kiadó: Európa Könyvkiadó
Kiadás éve: 2020.
Oldalszám: 264 oldal 

Cselekmény: 5/3
Terjedelem: 5/3
Szereplők: 5/3
(Borító: 5/4)

Először is szeretnék a könyv fizikai valójára kitérni. Először is a borító nagyon tetszene, ha a citromsárga kis "matricaszerűség" nem rontaná el az összképet. Bár ez a legkevesebb problémám a könyvvel. Először is le kell szögeznem, hogy nagyon vártam a könyvet. Aki ismer, az tudja, hogy Stephen King, A Mester, így nagybetűvel az az író, akitől minden könyvet megveszek/megveszünk és olvassuk a tesómmal. A kedvencünk, tényleg a toplista első helyezettje. Nos, vártam, rendületlenül, örültem, hogy hamarabb megjelent egy picivel a könyv. Viszont amikor belelapoztam az agyamat eldobtam. Azontúl, hogy körülbelül 20 sor volt egy oldalon (szokásos kb A5-ös méretű könyv), tehát egy novella az egész könyv, de hogy a 264 oldalból, 189 a tényleges sztori, tehát az Emelkedés, és közel 80 oldal a következő könyvbe a "beleolvasó' meg "kedvcsináló", hát őszintén az állam leesett ettől.... Értem én, hogy aki fan, úgyis megveszi, de ez nekem akkora csalódás volt, amit szerintem jó ideje nem éltem meg. Nagy nehezen félretettem ezt, hiszen mégis csak érdekelt a sztori, meg aztán kell a polcra a gyűjteménybe, tehát tulajdonképpen így is, úgy is megvettem volna. Elengedtem az idegeskedést, és nagy reményekkel, hogy a sztori tuti jó lesz vetettem bele magam az éjszaka közepén a könyvbe. 
A történet és a történet terjedelme is nagyon kétes lett számomra. Az alapötlet szerintem nem volt rossz, de a kivitelezés valahogy most nem igazán jött össze számomra. Erős közepes volt a történet. Amit szerettem volna bővebben olvasni, na arról nem sikerült, ami meg számomra a sztorihoz nem tett hozzá sokat, azokról oldalakon keresztül lehetett tájékozódni. Úgy érzem, hogy ez elment volna egy novellás kötetében is a Mesternek, és máris kevésbé lennék csalódott. 
A szereplők közül igazából (főbb szereplők) mindenkit kedveltem, de túlságosan nem kerültem hozzájuk közel, ez alatt a néhány oldal alatt (ami ugyan 189-nek tűnik, de simán a felébe belefért volna) nem is igazán lehetett. Kicsit úgy érzem, hogy ellaposodott az ötlet, ami jónak indult. A történet végére azt éreztem, hogy igazából nem lettem több ettől, olvastam valamit, amiről még szívesen olvastam volna bővebben, de ennyi. Nem igazán tudom eldönteni, hogy tetszett e vagy sem, mert egyszerűen nem volt benne semmi plusz. Én tényleg nagyon szeretem az írót és a műveit, de remélem Az intézet c. könyve, ami júniusban jelenik meg az aztán ütni fog, és nem csak tengünk-lengünk a semmiben, mert az Emelkedésnél ezt érzem, a semmit sajnos. 
Egyszer elolvastam, de ez sem lesz az a történet, amit újra akarok majd olvasni, hiába lendülök túl a csalódottságokon a kiadást illetően. Viszont gyűjtőként fontos, hogy a polcon legyen, szóval patthelyzet. Egy olvasást megért, mehet is fel a polcra a többiek közé. Ez a történet erős közepesre sikerült, kíváncsian várom az új könyvet, és nagyon bízom abban, hogy újra a régi King-stílust kapom. :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése